5/07/2018

Care method when you can not raise up your arm 2



If you have a painful armpit or elbow and you have difficulty raising up your arm, please scratch the back side of the bone edge of the upper arm along the bone with your fingernails and slide the bone edge perpendicularly to the bone.

You may feel pain the first time with this care method. However, when the bone edge relaxes and can be moved freely, pain decreases.

Méthode de soin lors d'une difficulté à lever le bras 2



Si vous avez un bras douloureux à l’aisselle ou au coude et que vous avez de la difficulté à le lever, grattez le long de l'os à l'arrière du bras avec vos ongles et déplacez doucement la "membrane" qui le recouvre, perpendiculairement à l'os.

Vous ressentirez une douleur la première fois avec cette méthode de soin. Cependant, lorsque cette "membrane", que l'on appelle le myofascia, se détend et peut être déplacée librement, la douleur diminue.

5/01/2018

Care method when you can not raise up your arm 1


If you have pain on the front part of your upper arm and you have difficulty raising up your arm, please scratch the front side of the bone edge of the upper arm along the bone with your fingernails and slide the bone edge perpendicular to the bone.

You may feel pain the first time with this care method. However, when the bone edge relaxes and can be moved freely, pain decreases.

Méthode de soin lors d'une difficulté à lever le bras 1


Si vous avez un bras douloureux sur sa face avant et que vous avez de la difficulté à le lever, grattez le long de l'os à l'avant de votre bras avec vos ongles et déplacez doucement la "membrane" qui le recouvre, perpendiculairement à l'os.

Vous ressentirez la douleur la première fois avec cette méthode de soin. Cependant, lorsque cette "membrane", que l'on appelle le myofascia, se détend et peut être déplacée librement, la douleur diminue.

4/27/2018

For those who often have to raise their arms at work





For those who often raise up their arms at work, such as hair stylists, musicians, cooks, please lower your shoulder blades firmly by turning your shoulders behind.

When the shoulder blades are raised, the arm muscles are often used to lift the arms, causing fatigue and pain in the arms.

When the shoulder blades are lowered, the muscles of the back support the movement of the arm. Simply remember to "store your shoulder blades into the back pockets of you jeans !"

Pour ceux qui travaillent avec les bras levés





Pour ceux qui lèvent souvent les bras au travail, comme les coiffeurs, les musiciens, les cuisiniers, abaissez vos omoplates en tournant les épaules vers l'arrière.

Lorsque les omoplates sont soulevées, les muscles des bras sont souvent utilisés pour lever les bras, provoquant de la fatigue et de la douleur dans les bras.

Lorsque les omoplates sont abaissées, les muscles du dos soutiennent le mouvement du bras. Rappelez-vous simplement de "ranger vos omoplates dans vos poches arrières de pantalons" !

4/16/2018

How to loosen neck and shoulder tension



People who have neck or shoulder pain often have tensions on their arms and wrists. This is because the tension of the neck and shoulders and that of the arm and wrist are connected.

Please turn your wrist. In addition, it is effective to twist firmly your wrist bone edge with your opposite hand.

Releasing stiffness at wrist bone edge helps to decrease the tension on your neck and shoulder.